De Leuke Hondenschool

Advies en begeleiding op maat bij de opvoeding van je hond

Over mij

Mijn naam is Sandra Steen en ik woon in Groningen. Ruim 20 jaar geleden ben ik met onze vorige hond Joeri een cursus gaan volgen bij een hondenschool. Het beloningssysteem sprak mij erg aan: goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren.

Doordat ik Joeri zoveel beloonde voor zijn goede gedrag, deed hij nog meer zijn best (iedereen vindt het fijn om te horen dat je het goed doet, toch?). Na 2 jaar met hem getraind te hebben, ben ik zelf les gaan geven. In de ruim 20 jaar dat ik les geef, heb ik veel geleerd. Héél veel geleerd. Niet alleen over honden, maar zeker ook over mensen.

Ik vind het belangrijk dat iedereen geholpen wordt. In een groep trainen kan heel nuttig en gezellig zijn, maar er moet ook ruimte zijn om mensen individueel te helpen. Ik durf te zeggen dat het mij tot nu toe altijd gelukt is om daar aan te voldoen.

Dieren zijn mijn passie en honden in het bijzonder.

Ik vind het geweldig om te werken aan een goede band met mijn hond en deze band ook te behouden (of met welk dier dan ook). De beloning is een hond die mij vertrouwd en graag met mij samenwerkt.