De Leuke Hondenschool

Advies en begeleiding op maat bij de opvoeding van je hond

Kind & Hond.

Hoe leuk is het als je kind samen met je hond opgroeit en ze elkaars beste maatjes worden?

In de praktijk wil het echter nog wel eens anders uitpakken. Jouw (jonge) kind en je hond begrijpen elkaar misschien niet (ze spreken immers niet dezelfde taal) waardoor het spelen of knuffelen ineens niet meer zo leuk lijkt te gaan.

Voor je hond is het belangrijk om te weten wat wel en niet mag (omgangsregels). Ook je kind zal deze regels moeten leren en weten wanneer deze regels toegepast moeten worden. Om ongelukken te voorkomen is het van groot belang dat het onderlinge begrip tussen kind en hond goed blijft verlopen.

Tijdens deze cursus leert je kind wat omgangsregels zijn en hoe deze toe te passen zijn. Hij/zij leert lichaamstaal van de eigen en andere honden te herkennen. Daarnaast worden spelenderwijs basiscommando’s, trucjes en spelletjes aangeleerd.

Deze cursus is voor kinderen vanaf 6 jaar en kan bij jou thuis worden gegeven.

De cursus wordt afgesloten met een diploma voor je kind en een verrassing voor je hond.

Tarief: € 35,- per uur met kind en hond.

Er worden reiskosten in rekening gebracht (€ 0,25 per km).